Pivní stezkou Petra Bezruče na Pivní pouť v Černé Hoře.

Autor: Dušan Oravec | 3.10.2012 o 1:30 | (upravené 3.10.2012 o 2:08) Karma článku: 5,52 | Prečítané:  1115x

V Čiernej Hore sa 29.9.2012 koná už 16. ročník Pivnej púti! - čítam na stránke pivovaru http://www.pivovarcernahora.cz/ ...Tisíce návštevníkov mieri každým rokom poslednú septembrovú sobotu do Čiernej Hory za zlatistým penivým mokom, dobrým jedlom a hlavne bohatým kultúrnym programom. Hlavnými hviezdami budú tento rok Čechomor a No Name. V celom areáli pivovaru bude pre návštevníkov pripravené množstvo stánkov s občerstvením a najmä s pivom, ktoré tento rok potečie z viac ako 70 píp. Tohtoročná pivná púť ponúkne 12 druhov čapovaného piva, napr. : pšeničný špeciál kniežaťa Václava, Páter, Granát, Kvasar, Velen alebo Modrá luna. Slinky mi tečú, pivné bruško si hladím...No, veď tam ja nesmiem chýbať! Černá Hora je moje obľúbené pivko! Klikám na odkaz " Pivní stezka Petra Bezruče " a je rozhodnuté ! Pôjdem tam ako " sporťák na kole " ! O svojom ušlachtilom pláne som sa zmienil aj kamarátovi Marcelovi, ktorý sa hneď nadšene hlási do tímu.

A tak sa v sobotu stretávame na žel. stanici Kúty. Bicykle naložíme do auta a vyrážame smer Brno. " Pivní stezka Petra Bezruče " začína na železničnej stanici Brno-Řečkovice na Gromešovej ul. (250 mnm) a pokračuje smerom: Mokrá Hora - Jehnice - Lelekovice - Babí lom - Vranov u Brna - Šebrov - vrch Jedle (561,5 mnm) - vrch Bukovice (501 mnm) - Černá Hora. Celková dĺžka trasy je 28km.

Podrobnejšie info: http://www.mokrahora-brno.cz/turistika/pivni-stezka-petra-bezruce/

Najprv predstavím náš tím...

To som ja, Dušan - na štarte v Brne-Řečkovice.

A Marcel -už hľadá značku Pivní stezky.

Už ju máme! Ale iba na chvíľu... Značka nepochopiťeľne nevedie rovno cez staničný park ale ide na hlavnú cestu "do provozu" kde hneď na prvej križovatke je problém... nie je vyznačené, že treba odbočiť do prava na Mokrú Horu.

V Mokrej Hore tiež značenie nie je jednoznačné. Púšťame sa po ceste 5231 "Cyklocesta zdraví", keď sa stráca naša značka. Cyklocesta vedie popri rybníkoch. Orientácia podľa mini mapky, ktorú mám na bicykli / viď foto / je dosť obtiažna...

V Lelekovicích majú hody! Pekne nás hodovníci privítali, aj vyborného Mulera nám uliali...

Tu v Lelekovicích vidíme posledný krát značku. Mali sme niekde odbočiť ale značka nikde, tak ideme po hlavnej do Vranova.

Vo Vranove...

Aj tu majú hody a tiež nás pekne vínkom privítali! Vínečko bílé ... To sa šlape :-)

Vo Vranove je na kopci Penzión Na Grunte. Tu sa konečne napájame na našu Pivní stezku, ktorá sem prišla lesom cez Babí lom.

Po peknom zjazde do dediny Šebrov strácame našu cykloznačku, ktorá sa mala ťahať niekde do kopcov. Značku nevidíme a tak pokračujeme po ceste do Lipúvky. Energiu dopĺňame jablkami a snívame o  pivku v Čiernej Hore.

Hlavná cesta z Lipúvky do Černej Hory nám ide dosť na nervy! Veľa áut a úzka cesta. Radšej sa jej vyhnite a skúste v Šebrove nájsť tú cykloznačku!

A už sme v Černej Hoře!

Plagát Pivnej púti.

A na "pouti"...

Vínne mušky sa zlietajú...

Auto snov... pojazdný výčap.

Hotel Sladovna hneď vedla pivovaru.

Cieľ našej cyklotúry! Pred bránou pivovaru Černá Hora.

Záhrada hotela Sladovna. Tu je pivo trochu drahšie... Marcela to ťahá do klasickej " hospúdky".

Restaurace u Zářivky. To je ta spávna " hospúdka"!

Pivečko je vynikajúce!

Hospoda s príjemnou pivárskou atmosférou a peknou obsluhou...

Pri ceste späť treba vyraziť priamo rovno od brány pivovaru a najdeš prvú značku.

Cesta sa ťahá do kopca! Lúčime sa s Černou Horou krásnym výhľadom na mesto.

Cesta stále stúpa...

Po 5km sme na vrchu Jedle (561,5 mnm).

Kocháme sa výhľadom na mesto Blansko. To sme ešte vôbec netušili, že zase stratíme značku a nejakým zázrakom zbehneme z kopca a ....

...ocitneme sa v Blansku. Čo je úplne zle! Mali sme ísť po hrebeni lesom až do Šebrova. Žiadnu značku sme v lese nevideli a v domnení, že ideme správne sme zbehli do Blanska :-( Cestu sme si pekne predĺžili. Naspäť na kopec sa nam nechce vrátiť a tak ideme po ceste smer Olešná - Šebrov.

Zo Šebrova cesta stúpa až po dedinu Vranov.

Tu na kopečku v Penzióne Na Grunte si dávame desítku Oslavany.

Mňam, vynikajúce pivečko...

Chceli sme pokračovať po Pivnej stezce, ktorá vedie lesom cez Babí lom do Lelekovíc. Ale  už sme mali dosť na ponáhlo, tak sme zvolili radšej  (po naších zlých skúsenostiach zo značením) rýchlejšiu cestu po ceste.

Aj vďaka navigácii sme sa pri stratení značky Pivní stezky Petra Bezruče vždy rýchlo vynašli. Aj na po sledných km cesty z Vranova nám našla navigácia super skratku cez Jehnice priamo do Brna.

Bicykle sú v aute a fičíme na vlak do Kútov.

Tu je v mape Pivnej stezky Petra Bezruče zaznamenaná fialovou šípkou naša trasa-naše zídenie z Pivnej stezky. Cestou do Černej Hory sme najazdili 28 km/čas 2,5h. Cestou späť do Brna to bolo 32km/čas 2,5h. Pivní stezka nás prekvapila veľmi nedostatočným značením. Blúdili sme cestou tam aj späť a to sme obaja pozorne hladali značky. Trasa je to ináč veľmi pekná. Zvýšenú pozornosť na značenie venujte v Mokrej Hore,Lelekovice, Šebrov a v lese pri kopci Jedle. Možno sa vám tie stratené značky podarí nájsť. My sa o to s Marcelom pokúsime určite o rok, na 17. ročníku Pivnej púti v Čiernej Hore. Cyklistike zdar a pivu Černá Hora tiež!

Dušan a Marcel

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.