Na IV C+ tak ľahko nezabudnem! alebo Reichenstein 2251mnm

K najkvalitnejším výstupom v tohtoročnej ponuke patrí bezpochyby 2251 m vysoký Reichenstein. Mohutná skalná homola si získa srdce každého skúseného vysokohorského turistu hneď na prvý pohľad. Pre svoje prevýšenie 1550 m a záverečné pasáže vo veľmi exponovanom teréne je vhodný len pre kvalitne pripravených horalov. Hora sa nachádza v Národnom parku Gesäuse s najkrajšími horami v Rakúsku. Náročnosť: IV C+Tak to bol opis zájazdu v katalógu Adrentour. A ako sme to prežili sa dočítate ďalej....

Zobúdzam sa na podlahe mikrobusu cestovky Adrentour. Zastavujeme na krátkej "cikpauze" na odpočívadle v Rakúsku. Už máme 300km cesty za sebou. Idem si trochu kosti ponaťahovať a pokochať sa výhľadom na náš cieľ - Raichenstain v oblakoch. Môj dnešný odchod na zájazd bol trochu hektický....o 3 hod ráno som "dofičal "z dovolenky z Chorvátska, rýchlo povynášal veci z auta, s klipkajúcimi očami pobalil veci do batohu a o 5 hod už som sedel v mikrobuse smer Raichenstain. Tak som rád, že som to stihol. Ten 3 hod spánok v mikrobuse ma celkom postavil na nohy. Po pár km jazdy sme na mieste v dedine Johnsbach a vyrážame smerom na chatu Modlinger Hutte.

Čučoriedok bolo habadej

chata Modlinger Hutte.

červenými čiarkami značená cesta

značky vidíme ale kam dať nohy a kam ruky?

Tu sa naša 7 členná partia delí. Pokračujeme len traja pre ostatných je to už moc!

Je to čím dalej ťažšie. Občas sa dá oprieť.

Pozor na chybný krok do neznáma !

Na vrchole!

Bola to riadna fuška ale už som hore. Som sám na vrchole len havrany tu lietajú. Ten výstup na Raichenstain 2251 mnm stál za tú námahu. Výhľady sú úžasné. Ale to som ešte netušil čo nás čaká pri zostupe. Celú cestu smerom hore neboli žiadne reťaze, ani laná - iba občas kde tu skoba. A to čo sa dalo vydriapať smerom hore, tak to bolo teraz smerom dole ovela ťažšie. Aj sa mi stalo, že som 2 min visel na skale a nevidel pre previs kam nohu položiť. Takéto miesta boli asi 3. Bolo to dosť technicky náročné. Začala sa hlásiť aj únava po krátkom spánku. Ale vybičované zmysli ju hneď zahnali. Zle položená noha, zlý úchyt alebo uvoľnená skala a letím ! Tak dávam pozor na každý krok a preverujem každý úchyt.

Hurá už som dole. Mám to za sebou! Otáčam sa späť a kochám sa pohľadom na vrchol, zelenú lúku a kravičky. Radim s Marcelom už ma čakali v čučoriedkach. Cestou dole si rozprávame zážitky a zajedáme to čučoriedkami

a späť na chate Modlinger Hutte.

Sadáme do mikrobusu a uháňame na Slovensko. Zhodnotili sme to všetci, že výstup bol náročný ako na náš Gerlach ale bez reťazí a vodcu. Bolo to dosť fyzicky a technicky náročné. Otváram katalóg a čítam kam som sa to vlastne prihlásil... Náročnosť IV C+. Tak hľadám vo vysvetlivkách tohto popisu a dozvedám sa: kondične veľmi náročný zájazd v lezeckom teréne do náročnosti III. stupňa UIAA vhodný pre začínajúceho horolezca!
Aké z toho plynie ponaučenie? Nezabudnite si poriadne prečítať náročnosť zájazdu aby ste vedeli do čoho idete! Som rád, že som to prežil! Od únavy upadám do spánku na podlahe mikrobusu s hrejivým pocitom na duši, že som obstál ako "začínajúci horolezec".

Dušan Oravec

Niekedy sa sám seba pýtam, kto sme, odkiaľ sme prišli, kam smerujeme, aký zmysel má vôbec ľudská existencia. Potom si nalejem odpoveď, a zas je dobre… Zoznam autorových rubrík:  CestovanieZdravie/stravaSúkromnéNezaradené